måndag 18 juli 2011

Se över era försäkringar - ni kan ha roligare för pengarna

Nu i dessa dagar när vi har köpt bilar till barnen har man verkligen fått sett hur DYRT det är för ungdomar att äga bilar. Som tidigare inlägg så kostade det för Emmas bil 14500kr/år i trafikförsäkring medans för Benny kostar det 1900kr/år så klart får Benny bli ägare till bilen tillsvidare.
Så jag började tänka lite över vår egen försäkring. Vi har i våras varit på rådgivning hos Swedbank ang våra försäkringar på bil och lägenheten. Tyckte vi fått en bra deal och det är det säkert, men vi fick alltså bilförsäkring för 15600kr/år i helförsäkring på våra 2 Fordar-07 och hemförsäkringen 1600kr/år.
Så hela dagen har gått åt att hitta andra bolag och nu har vi fått napp. Solidförsäkringar har för samma försäkring en kostnad på 10000kr/år för båda bilar och då har vi lagt till en landbygdsförsäkring.
Och hemförsäkring med extra plus som resförsäkring, avbokningsskydd, bostadsrättsförsäkring m.m för 1050kr/år. Här har UNIONEN avtal med IF försäkringar.
 Swedbank kostade samma 1600kr. Så känner att jag gjort ett bra jobb idag för att få lite rätsida på alla ekonomiska delarna i hemmet. Nu är jag rätt uppdaterad för det mesta, men efter att vår bil blev länsad på partikelfilter och avgasrör i våras så fick jag panik och ville ha MEGA försäkring men var nog rätt stressad över situationen och ville bara få hjälp med allt. Sån tur var är alla förfallodagar i oktober och november så jag har tid på mig att ändra och få flera offerter. Sånt är livet och nu har jag sparat in en hel flyg resa till Thailand bara i att hålla lite koll. Känns gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också