fredag 22 juli 2011

Skottland, Edinburgh - 2011


Jag har länge väntat på att få åka till Edinburgh - Skottland igen. Vi var där för 2 år sedan, men då med barn, svägerska och svärmor. Denna gången blir det bara jag och Benny, och vi kan göra som vi vill med dagen utan att ta hänsyn till andra.

Flyg bokade jag med Ryanair och då från Torp, Sandefjord Norge - Edinburgh. Detta fick vi betala 750Nok - ca 850 Sek.
Först tänkte vi åka från Göteborg, Säve, men de hade avrese - hemrese datum som inte stämde med vårt önskemål och så kostade det mera trots att vi får betala valuta kurs på resan från Norge. Vi åker ons-sön för att inte få så många lediga dagar från jobbet.
Kommer heller inte att boka något bagage utan vi tar var sin ryggsäck så blir det 300nok billigare, dom kan med att ta betalt men är man förberedd så är det ok. Att betala med VISA kort kostade 200Nok extra men det är inräknat i de 750nok som vi betalt.


Vi skall åka mellan ons 12 okt - sön 16 okt. Edinburg flygplats ligger ca 30 min från city så det finns flygbussar för rimlig kostnad.
Sist gång så var Benny på Whisky provning och det vill jag också vara med på denna gången. Sedan så skall vi ta och åka turistbuss runt på kända ställen som vi också missade förra gången. Det är en väldigt fantastiskt fin stad trots att allt är i grå sten och så är byggnaderna väldigt vackra.


Nu blir det att kolla in på Booking.com på olika hotell och erbjudande för boende. Under den perioden är det ju lågsäsong så det lär inte bli så dyrt för oss två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också