onsdag 25 januari 2012

Morgon stund med guld i mun

Vet inte om det är direkt så jag känner det idag...vaknade kvart över fem, tänkte sjukanmäla mig pga att jag har haft ont i magen inatt som f...n. Man är väll kanske inte i klimateriet ändå, men på väg kanske. Men jag kämpade upp när klockan ringde och fick i mig halv liter kaffe och sitta lite vid datan så piggnar man till.

Idag kommer Ewa till jobbet så då har jag någon likasinnad att tjöta med. Det är det som gör att man masar sig iväg många gånger trots att kroppen strejkar. Första halvan av dagen är jätte trög men sen så släpper det och dagen går rätt så fort. Tur att jag bara jobbar 60% för något mera orkar jag inte.

Jag sa det till mormor igår att jag inte vill jobba mera än tre dagar iveckan och att pensionen får jag ta den dagen när det kommer. Jag pensionsparar privat så , så länge det funkar så kommer jag jobba så.

Nu är jag som sagt så inne i mitt virkande att jag varenda lediga stund sitter med det, men det är en billig hobby och jag stökar inte till och inget extra shoppande så mer ekonomisk kan jag inte vara. Det är vantar som gäller nu men ikväll skall jag starta på min mössa som jag skulle vilja ha, få se hur det blir.

Nej nu skall jag dricka upp kaffet och packa väskan inför jobbar dagen....have a nice day...camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också