torsdag 19 april 2012

Om måla vitrinskåp

För några år sedan skänkte jag bort mitt vitrinskåp i furu till en kompis. Då fanns det inte tanke på att måla om det, men nu vet jag att det hade blivit jättefint. Tänk ett vitrinskåp med fina linnedukar, och lite ljus som är knutna med spetsband, glaskulor och annat lantligt och fint.
Att låta vitrinskåpets dörrar får vara öppna och bara detta inger luftigt intryck och stämning till rummet och möbeln bara genom att målat det vitt...

bild hämtad från: himlarum.blogspot.com
Men då kunde jag inte se det för mitt inre att det skulle bli fint vitt, men nu älskar jag vitt. Så jag hittade denna bilden på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också