söndag 20 januari 2013

Ytterligare en mössa virkad

Har virkat ytterligare en svart mössa med snäckskalmönster och lite andra mönster. När jag nu gjorde rosorna så gjorde jag några olika med svart, beige och grått och en med mörkgrå och ljusrosa så nu kan man variera efter humör. 

Bilderna är inte så bra men mössan är svart på alla bilderna.







Mönstret är från Sveas och jag har på den andra mössan förlängt den lite genom att göra några extra varv med snäckmönstret. Beskrivning på rosen finns även där. Jag har däremot virkat i olika färger på rosen och på så vis variera dem lite och så blir man ju av med restgarner också. 

Är du också en härmapa, gå då in på Sveas och se hur du gör. För dig som gillar att härma och dela med dig av dina ideer. 


Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg

Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också