söndag 14 juli 2013

Lite färg piggar upp

Nu har vår yngsta dotter Linnea flyttat hemifrån och kvar är jag och min man. Och så blev det ytterligare ett rum till tomt. Men vi har bestämt att där skall vara en bäddsoffa och ha det som ett litet allrum och ett rum för Benny att få spela lite x-box. Sedan så vill jag inte ha en dubbelsäng ståendes och bäddad för att nästan aldrig bli använd så då bestämde vi oss för en bäddsoffa. 

Vi hittade en fantastiskt fin soffa på IKEA som heter Friheten och är cerise men en väldigt behaglig färg. Sedan så har den ett fantastiskt sitt djup och mjuk sits och kuddar. Annars så brukar de vara hårda och man sitter rakt upp och ner utan komfort, men denna är super nice. Bäddmåttet är 140x200 och är perfekt för två att sova i, och vi hade som tur vad en tjock bäddmadrass över som vi skall ha till denna. Under divanen så är det en stor förvaring med gångjärn så det är väldigt behändigt att förvara madrass, kudde och täcke där. 

Vår lägenhet går i vitt i alla rum, men här valde vi att slå till på stort och få rummet att bli mysigt och ombonat för omväxlingsskull. Så detta har vi hållit på med de senaste dagarna om ni undrar varför inläggen är så få.





Bilderna ser lite stela ut men i verkligheten är det bättre. 

Ha en trevlig söndag.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också