söndag 28 juli 2013

Virkad necessär äntligen klar

Nu är min necessär färdig som jag virkat. Mycket fin blev den och det gick fort att göra och det ännu roligare så klart. 
Dekorerade med lite gröna trä pärlor på dragkedjan och blommor på framsidan. Att så lite kan göra så mycket. Inne i sydde jag ett fodral av den blommiga vaxduken jag köpte. 

Nu blir det nog till att göra flera, för garn har jag och necessärer behöver man ju alltid, och denna skall jag ha till Mallorca när vi åker i Augusti. 

Här bjuder jag på lite bilder så klart. 


Små virkade blommor piffade upp den..

 Fodrade med vaxduk och sydde på samma gång i dragkedjan så blev det snyggare.

Gott om plats

Trädde pärlor på ett band så blir det lättare att dra i kedjan.

Mönstret är på frihand, men jag virkade en lång remsa med lm i mått jag ville ha och sedan virkade jag fm runt om hela på båda sidor av lm remsan och på så vis så virkade jag runt hela väskan utan att behöva sy på sidorna. 
Fodret sydde jag i samma mått och sydde på samma gång fast kedjan mellan fodralet och det virkade så blev den snygg även inuti. Måttet är 22 x 19 cm

Lycka till med era projekt.
kram på er alla.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också