måndag 26 augusti 2013

Hälsningar från ett regnigt Mallorca


Hej Vänner!! 
Här skall ni få en upp och ner, hit och dit, roligt och tråkigt hälsning från Mallorca.
I lördags så kom vi då fram till Mallorca och Cala Millor som vi har längtat så till. Resa tog en faslig tid och bussen som skulle ta 1tim 15 min från flygplats till hotellet tog över 2 timmar..då blir man trött och chaffisen hittade inte vägen utan vände 3 ggr innan han hittade hotellet.
Vi var dom enda på hela flyget som skulle till detta hotellet så vi började ana ugglor i mossan.

När vi kom in och sedan fick se poolområdet fick vi en mindre chock alltså det var tusentals med ungar och inga solstolar över. Alla boende på hotellet är från England inte en kotte kom från Sverige eller Norge så vi är enda nordbor där..jaja vi är ju inte så bleka och feta som dom är kan jag säga.
Hotellrummet är ok och vi har all inklusive och får välja mellan massa restauranger. Men maten är si så där. Man fyller hela tallriken men äter 1/3 del för det är en blandning av allt. Ölen och drinkarna är ok och det dricker vi massor av.

På söndagen tog vi oss en tur med en 4 mans cykel som vi hyrde på hotellet för att se oss omkring. Det var en upplevelse!! kommer aldrig att cykla på en sån igen för det gick så långsamt och man fick trampa som bara katten för att komma nån vart. Men vi fick se några kilometer av kustremsan och det var ju roligt och vackert. 


Hotellet har ett tåg som kör en ner till stranden varje halvtimme gratis och det är ju gött att slippa gå 1,3 km som dock hotellet ligger in mot land. Men en promenad skadar ju heller inte men skall man ha med massa solbäddar och väskor så blir det tungt att bära.


Så idag Måndag! Vaknar av att Emma knackar på dörren..vi hade sovit länge och fick skynda oss till frukosten. Ute ösregnade det och åskade förfärligt, och allt som timmarna gick så blev det bara värre. Blixtarna slog ned nära så jag flög in i väggen och öronen tjöt...usch då tappade jag modet. Här åker man på semester till Mallorca under den mest solsäkra säsongen och så har man inte temperaturer som stiger till ca 25 grader. Tappade modet och kände att jag ville åka hem. Men jag har en bra bok och virkningen med mig så jag har nått att göra.

Under eftermiddagen har det klarnat upp och vi satt vid poolen en stund och fick sol i en halvtimme sedan så fick de va för idag. Har varit och ätit igen och maten var ännu sämre idag än dom andra dagarna. Men ölen är gratis så man får i sig "flytande bröd " i allafall. 

Emma har på kuppen fått en vaxpropp i örat som besvärar henne väldigt och vi gick till hotellets läkare i kväll. De har en liten praktik på anläggningen eftersom det är så mycket folk här. Frågade om de kunde hjälpa henne med att ta bort proppen. ja sade kvinnan men det kostar 70 Euro. Vi blev helt stumma...nästan 700kr för lite gegga i örat. Nej Tack sade vi. Så Emma, Benny och hennes kille tog en taxi till stan = 4 Euro och skall till apoteket och köpa nått där i stället. Hoppas nu bara de har nått annars blir det jobbigt.

Nu har dom spått bättre väder men inte så jättebra, men det blir stranden i morron så vi kommer ifrån detta gyttret på anläggningen o känna havsbris och lite lugn.
Ja detta var en reserapport som var lite upp och ner men jag hoppas fortsättningen av veckan blir upp. 


Ta hand om er

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också