torsdag 5 september 2013

Virkad kappa är nu halvfärdig

Godmorgon Torsdag!!
Idag känns det som jag har varit ute på fest hela natten...jag är så trött, och ögonen rinner och huvudet värker. Det måste va av att jag satt och virkade till sent i natt och sedan sovit som en stock. Druckit min dos av 4 muggar kaffe men kroppen reagerar inte ändå...så denna dagen få gå i stilla mak.

Men, men ! virkningen av Look a like Odd Molly kappan går framåt, men jag har ett väldigt tjockt garn och så tog jag en extra storlek större så jag kommer nog att kunna tälta i den. 
Sedan så virkar jag av garn jag hade hemma så det blir i olika randiga färger. 

Har begränsat av varje färg så jag måste virka fram och bakstyckena parallellt så det blir mönster passning sedan så får ärmarna virkas av resten av garnet. 
Men jag skall i allafall ha denna kappan/koftan för jag är en "kall" människa som behöver mycket värme.


Men eftersom det är så snabbvirkat så har jag beställt garnet Järbo Molly till 3 st kappor =51 nystan från Ratrikå. Garnet kostade 12 kr/ nystan så det blir ju billiga kappor.  Hoppas det skall räcka med 17 nystan till varje annars så beställer jag bara mera. 

Eftersom jag är arbetslös så vill jag inte lägga så mycket pengar på plaggen så därför blir det att jag söker på nätet efter det billigaste och som skulle kunna passa till ändamålet. Men på Ratrikå så har de fantastiskt billiga vardags garner som gör att man får råd att virka större projekt. 
Vill verkligen ha några fina kappor/koftor så skam den som ger sig. 

Mönstret på kappan jag virkar hittar ni Här

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

2 kommentarer:

  1. Den va riktigt snygg, ska försöka ta mig tiden att virka en sådan till mig själv :) Tack för tipset..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Kul att du hittade hit! Det är inte svårt att virka den utan det var svårt att veta vilken storlek man skulle ha. Så försök! jag vet att du klarar det. Och hör gärna av dig så jag får veta hur det går..
      Lycka till
      Trevlig höst
      kram camilla

      Radera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också