måndag 2 september 2013

Virkar en Odd Molly inspirerad kofta/kappa

Det är uppenbarligen väldigt inne med kläder från Odd Molly, men prislappen är inte för mig. Har haft garn liggandes ett tag som jag inte har vetat vad jag skall göra med, men så såg jag ett inlägg på en kofta/kappa som är väldigt likt Odd Molly kappa. Mönstret hittade jag Här och har nu börjat och virka. Hoppas nu bara att det blir bra för jag behöver verkligen en ordentlig kofta. 

(förstorade men det blev dålig upplösning)

Här är originalet Odd Molly som är super fin. 

 Fantastiskt vacker och enkel kappa

 Här är början på min kappa. Skall ha ljusbeige ner till och så skall det tona över till beige, grå och gråblå högst upp. Använder garn jag redan har så jag hoppas det blir bra...nu har jag något att arbeta med. Men med virknål 8 så går det fort. Använder garnet Silenzio. 

 Då är det bara att hålla tummarna för att detta går vägen.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

5 kommentarer:

  1. Den ser verkligen fin ut och rolig att göra! Den fixar du snart klar kan jag tro! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran, har kommit en bra bit men vet inte om den blir för tjock, men jag skall göra färdigt den och sedan börja på en ny. Det finns så mycket inspiration på webben, men svårt att välja färg.
      Trevlig kväll
      kram camilla

      Radera
  2. Det fixar du! Det blir en jättesnygg jacka!! Tack för all inspiration!
    Kram Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar, ja jag hoppas det går att ordna med det tjocka garnet jag har. Men jag skall göra en till efter denna och då med ett bättre garn..Så tack igen för uppmuntran.
      kram camilla

      Radera
  3. Nu ska jag börja på din kofta, blev inspirerad.
    Svårt dock att välja garn! Hoppas att du är färdig med din för länge sedan och att den blev bra 😊

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också