lördag 5 oktober 2013

Oranget är vackert

Mera orangea blommor och frukter har fått kommit in för att dekorera mina blomgrupper som jag ändrar efter säsong.
Tänk förr så var orange en "ful" färg men nu är den en av mina favoriter. Det finns så mycket fint och det lyser upp den mörka årstiden. 
Idag blev det att åka till Kompassrosen och köpa lite nya blommor för att byta ut i de gamla. Och det fick bli små höstglöd, en liten kaktusfrukt, små gula/orangea peppar,  mini pumpor och även lite nya fetknoppsväxter fick även plats. 

Så nu är oktober och novembers blomgrupper färdiga och jag skall bara njuta av det vackra orangea. 





 Jag brukar använda samma fetbladsväxter året runt och bara byta höstglöd mot vad säsongen bjuder på och så gör jag även med banden och trasslet runt om.

Ha en mysig lördag på er 
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Hej! Läste om din blogg på Huset bakom lindarna och så hamnade jag här. Jag ville också hitta dom behändiga ljusen och nu fick jag ju reda på var du hittat ditt - så får det bli för mig också nästa gång jag kommer till Uddevalla!

    Vilken fin blogg du har!

    Orange, gladfärg! Eller som det också hette en tid, apelsinfärgat! Snygga arrangemang du gjort!

    Hej från
    Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också