lördag 5 oktober 2013

Mysljus i höstmörkret..


Klockan är halv nio och det är mörkt ute, regnet häller ner och det smattrar på rutan. 

Ja hösten är här och mysfaktor till 100% kommer med alla levande ljus man har på både ute och inne. 
Igår var vi i Uddevalla och handlade och där på Citygross fick jag se dessa verklighetstrogna blockljus med ledlampa och timer och de kostade bara 49 kr så de var inte dyra. 

 Hade läst om dessa i bloggen Huset bakom lindarna och hon lovordade dessa att de lyste väldigt fint med fladdrande låga. 
Så jag slog till och köpte ett och de var verkligen verklighetstrogna och tillverkade i vax och under finns det timer där du ställer in om de skall lysa 4 eller 8 timmar per dygn. 
Min svärfar ville absolut ha några och jag skall köpa 4 st till för att ha på kyrkogården till alla helgon helgen.  


Dessa är ju superbra att ha där man inte kan ha levande ljus eller har lätt för att glömma att blåsa ut. Eftersom det är timer så släkts de automatiskt och på så vis så varar ju batterierna längre och står inte och lyser dygnet runt. 

Så det är bara att lysa upp tillvaron
Mysig lördag på er alla.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hittade de ljusen och också gillade dom och tack för att du länkade till mej! Jag köpte ett till i går och det satte jag i en stor gammal glasburk med stenar i vår trapp upp till andra våningen. Där är det alltid så mörkt så där blev det helt perfekt! Ha en skön helg! Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Dessa ljus är verkligen fiffiga. Undrar hur mycket batterier som går åt om man har dom ute i kylan.
    Men bra med sådana ljus där man inte kan bränna vanliga förstås.
    Hittade din blogg via Huset bakom lindarna, Jätte trevlig blogg, kommer att börja följa med den.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Halloo!! jag gick in på hemsidan där de ljusen kommer ifrån och det stod att batterierna skulle räcka i ca 400-450 timmar så jag räknar på drygt 3 månader det har tidigare ljus med batterier varat innan och då har de lyst dygnet runt. Jättekul Monica att du tittade in jag skall kika in till dig med :) Önskar dig en mysig helg.kram camilla

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också