lördag 2 november 2013

Dekorera med blommor är medicin för själen

Nu har jag fått dekorerat med nya blommor här hemma, men även återanvänt annat som inte passat in eller vissnat ner.
Jag är helt såld på allt som går i vitt och då dekorerar med beigea band m.m. Men två grupper fick faktiskt vara i orange för jag hade lite små pumpor och höstglöd kvar.

Ett litet tips: jag har köpt dyr sand för att ha runt mina blommor för att slippa se jorden. Men när jag kom hem så såg jag säcken med kattströ. Så om ni kikar på sista bilden med det vita fatet och orangea pumpor så ser ni att jag använd det. 

PS: det är fräschast om ni tar i påsen och inte i från katt lådan..hihih...

 Använt mig av dekorations ros och hjärta jag hade och så var jag ute och tog en taklök och stoppade i med en pärla i mitten och knappblomma..eller vad den nu heter? och så klart en fin rosett..
 
Azalea, en slags taklök, rosett och en liten ros och trassel runt om och voallla!!
 Här nedan fick det bli en sort taklök som jag delade i mindre delar och så en liten vit blomma. Kaktusfrukten fick hänga med och även lite små hjärtan och rosetten. 



 Var rätt trött på det orangea så jag samlade ihop det och och satte ner en pumpa och rosetten och så fick den flytta ut på bänken utanför dörren och lysa upp det lite där. 

 Men ändå så fanns det lite oranget kvar så ett litet fat fick få resten och stå i vardagsrummet ett tag till. Kan ju inte slänga bara för att man tröttnat på det men minska ner det orangea går ju. 
 Önskar er alla en riktigt fridfull alla helgona helg

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Så vackert du har gjort, du skulle jobba i blomsterhandel! Ha en fin helg! Kram/FInas mammis

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också