söndag 22 december 2013

Tony Irvin sjal och lite virkade baggy mössor

Det har blivit en hel del virkat den senaste tiden mellan varven, så jag har inte ens hunnit att blogga...fy på mig. 
Men jag har fått så mycket fint garn från Broderiet i Tanum så jag har inte kunnat låta bli. 

Sjalen som är virkad i Let´s Knit är nu färdig och här nedan visar min svärmor upp den. Lite svårt att se på bilderna men det är väldigt fina färgkombinationer. Till sjalen gick det ett nystan och jag använde mig av virknål 4. Mönstret hittar ni Här
Det är så mörk nu för tiden att det aldrig blir ljust ens en stund på dagen så man får tagit lite bra kort 
Sedan så kan jag inte låta bli och virka Baggy mössor, det är ju något man inte kan få för lite av, så nu skall jag virka lite vantar som matchar dessa också..

Mönstret hittar ni Här
Några av mössorna jag gjort, väldigt populära hos mina tjejer som också har börjat virka dessa.

Ta hand om er i stormen

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också