tisdag 3 december 2013

Virkad pepparkakshusgrytlapp

Fick syn på Garnstudio på facebook denna pepparkakshus grytlapp som jag tyckte var söt och blev sugen på att göra. 
Den är rätt bastant eftersom den virkas dubbel. Men den skall jag använda nu när jag skall julbaka och så är det en tacksam färg så allt syns inte på den. 

Jag rekommenderar att ni som har facebook även kollar in Garnstudio för det kommer ut mönster där som inte är lätta att hitta på deras hemsida. 

Mönstret hittar ni  Här den finns i både stor och liten, men jag gjorde den i stor.



Nu skall jag göra lite andra vanliga julgrytlappar för jag väldigt dåligt med det. 
Får se vad jag hittar för mönster

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Men så charmigt hus du har virkat passar ju perfekt till pepparkakebaket :) Ha det fint Karin

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också