fredag 17 januari 2014

Gjort en sänggavel idag

Idag har jag och Benny äntligen gjort sänggaveln jag velat ha länge. Hade sedan tidigare typisk tråkig kontinental sänggavel i svart som mer såg ut som en stor tung klump.
NU! en ljusgrå gavel i linne och med kromade knappar. Bilden är tagen på kvällen så den ser mörkare ut än vad den egentligen är.
Nu känns rummet mera lyxigt och lättare i stilen precis som jag vill ha det.

Vill ni också göra er egna sänggavel så har jag en steg för steg anvisning här bredvid, det är väldigt enkelt att göra. 


Gaveln gjorde vi av plywood skivor, några reglar att ha runt om stommen
Linnetyg från IKEA
2 st billiga täcken från IKEA som jag vadderade med.
24 st knappar

 Nu kan jag sova med stil 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Jättesnyggt och jag antar att när man gör en själv så blir det ett helt annat pris! Sen får man ju känna sig stolt också! Sov gott! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också