måndag 6 januari 2014

Snabbvirkad halsduk

Fick ett jättestort nystan med tjockt garn från garnaffären Broderiet i Tanum för ett tag sedan och jag har inte vetat riktigt vad jag skall göra med det. Men efter att min man sade att det skulle bli en hel del minusgrader ute i slutet av nästa vecka, så fick jag för mig att virka en halsduk.

Så jag lade upp lm så lång jag ville ha den och sedan virkade jag 
1 fm, 1 st i en fm, hoppade över en fm och sedan 1 fm, 1 st i nästa ** och jag blev nöjd med mönstret och tjockleken på den. Virkade ca 6 varv så var den färdig och så knöt jag fransar i ändarna.
Använde virknål 10 så det gick riktigt fort. 

Nu skall jag se om det kan bli en mössa eller om jag skall virka en halsduk till.







Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också