söndag 5 januari 2014

African flower nåldyna

Det är så många som virkar African flowers, så jag fick ena ta och testa detta idag. Det fick bli en nåldyna av de två jag gjorde. Jag använde en över och under och virkade ihop dem som en boll och fyllde med vadd.
Mönstret hittar ni Här


Skulle vilja ha det drivet som många har att virka plädar, väskor m.m med mormorsrutor och nu African flowers men jag har inte tålamod att göra 50-70 st likadana rutor, så det får bli små projekt som tex denna nåldynan.
 Men de är underbart fina och dekorativa och nu vet jag hur man gör dem så i framtiden blir det nog någon pläd...

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också