måndag 3 mars 2014

Hej hopp bland palmer och kokosnötter


Hej allihopa!
Nu är jag och Benny i Thailand och på Mango Spa Resort i Hua Hin.
Helt underbart är det att komma hit igen för 5:e gången. Såååå många vänner jag har här har jag inte i Sverige...det är ju så konstigt. Alltså jag vet inte hur många jag har kramat, stött på toaletten på stranden, på marknaden jag överallt och alla kommer ihåg lilla mig. 

Och idag skapade jag ny bekantskap med ett äldre par som jag aldrig pratat med men han kommer ihåg mig från förra året när vi var på beachen...himla kul.
Man blir väl mera social när man kommer utomlands och vågar skapa nya kontakter på ett annat vis än när man är i Sverige, eller så bor jag i den värsta hålan i hela världen där ingen vill veta av mig :)
Men nog om det! flygresan är som den brukar långtråkig men helt ok men sedan är det ju taxi från Bangkok till Hua Hin och det tar 3 timmar och det är väldigt tråkigt för man vill bara komma fram. Vi kom hit vid 12 tiden på dagen på Lördag.
Men det är som att föda barn, man glömmer det fort!

Underbara djur finns överallt och även full lastade tuck tuckar som man undrar om de inte välter så många som trycks in, men de överlever trots allt :)

Vi kom hit i lördags och vi har badat varje dag vid havet, solat och fått den årliga brännan så klart. Sedan så fick jag fotmassage och det var jätteskönt men det gjorde ingen skillnad på mina smärtor i fötterna men man kanske får göra det några ggr och Benny fick ryggmassage . 

Sedan så har jag jagat efter en bikini, men fick i all hast köpt en på nattmarkanden igår, men väl hemma så inser jag att trosorna var inte den bästa passformen och kändes ena för små. Så jag kände att jag gav upp hoppet för jag hade även under dagen försökt att hitta någon strandsäljare men de hade heller inget som passade mig. Men så idag så råkade jag promenera förbi några strandsäljare som satt och fikade och då haffade jag dom och frågade om de hade något för mig. Och det hade dom, så jag blev jätte nöjd så nu har jag något att byta med.

Ikväll måndag så tar vi det bara lugnt efter att varit ute hela kvällen igår. Men nu när jag var på toa så fick jag se en jätte stor kackerlacka springa förbi och ut i vårt sovrum. Skrek gjorde jag och ropade på Benny men han hann aldrig att se vart den tog vägen. 
Så vi har letat överallt och jag har stått med Bennys sandal ifall den dyker upp....fy sjuttsingen för kackerlackor. Geckoödlor har vi ju alltid i rummet och det är ok men inte kackerlackor..men vad gör man när man inte hittar den. Kommer iallafall att gå igenom resväskorna innan vi reser hem det är då säkert. 

Jaja!! nu vet ni hur mina dagar varit och i morgon blir det stranden igen, och jag skall ha på lite mera solfaktor än idag. 
Det är mega varmt här men i vattnet var det idag 31 grader för en tant hade med sig termometer ner idag så det är varm och skönt kan jag lova. 
Kram på er i kylan vi har det underbar.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också