måndag 24 mars 2014

Lång dag

OJOJ!! idag har det varit en lång dag...
Har varit på läkarbesök i Spenshult nere vid Halmstad som ligger 30 mil härifrån så det är en lång resa bara ena vägen och sen skall man ju hem igen.
Läkaren tyckte såret hade läkt rätt så bra men inte riktigt så bra som hon ville. Sedan så har jag fortfarande en svullnad runt hälsenan som inte har blivit bra och det pga att sjukgymnasten hade gett mig fel anvisningar om rehab träning för att töja och stretcha. Alla övningarna har gjort att det har svullnat och pressat på hälsenan som man absolut inte skulle göra, så hon var besviken så klart över detta. 



I morgon skall jag börja hos sjukgymnastiken i Uddevalla för att de är så inkompetenta här i Tanum och har absolut inget förtroende för dom längre. Absolut ingen kunskap alls om leder utan bara hittar på saker och sedan gör sig av med mig utan att hjälpa mig med rehaben utan själv fått tagit tag i detta och leta efter kompetent personal.
I Uddevalla kan de ge stötvågsbehandling av fötterna och det har dom inte i Tanum, och så visste dom inte om hur man tejpade fötterna enl malmö modellen som sjukgymnaster i Sverige i övrigt kan men i Tanum visste de inte ens vad det var. 

Så beskedet idag var att jag inte kommer att bli frisk i foten förrän om ett år för det är så lång tid det kommer att ta och rehabilitera sig, och det kom som en chock för det har ingen talat om för mig.
Nu är jag sjukskriven till den siste april och sedan får vi se hur det går...

Jag har bestämt att det får ta den tid det tar, för jag måste få ordning på fötterna innan jag tar ett jobb, för att gå på detta viset till ett nytt jobb nu är inte bra och jag behöver få rehab ett tag till innan jag är till arbetsmarknadens förfogande. 


Skulle väldigt gärna kunnat gå och springa som normala människor men just nu är jag väldigt långt bort från det, och är glad att jag kan ta en sväng på Hedemyrs utan att sedan ha enorma smärtor i fötterna. Känner på mig att detta kommer att ta väldigt lång tid innan jag är "normal" igen om jag nu någonsin blir det..det känns väldigt motigt just nu. 

Inte nog med detta så när jag och Linnea åkte hem idag så före Varberg så började bromsarna att ligga på och det tjöt som bara den. Så det blev att svänga av och bromsskivorna var glödheta. F....n varför här 30 mil hemifrån så det blev att ringa Benny och få råd, och då hade vi en sådan tur att det fanns en skruvmejsel i bilen så jag kunde vicka och greja med bromsklossen så den släppte lite från bromsskivan. 

Men det höll bara en stund så vi fick stanna 5 ggr under resans gång innan det slutade och skivorna blev normalvarma igen. Men sådant vill man ju gärna slippa när man har en ny bil, så det blir för Benny och kolla upp detta när han kommer hem.

Så nu blir det att slappa och sedan rätt i sängen för i morgon blir det att åka till sjukgymnastiken i Uddevalla och sedan på kvällen kommer en representant från Teknikgruppen i Uddevalla hem på besök eftersom vi köper pannor därifrån till vår förening där jag är ordförande så hela dagen i morgon är full bokad.
Men , men onsdag blir nog bättre..så ha en underbar vecka mina vänner.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också