tisdag 25 mars 2014

Våren är på väg

Trots att det bara är omkring 7 grader ute så känns det som om våren är på väg.
Såg på några buskar här ute att de hade knoppat sig väldigt mycket och att man kan skönja att våren är på gång. Den är så efterlängtad och det skall bli skönt att börja och vara ute och greja i trädgården och det är inte många månaderna kvar innan sommaren är här. 

Herregud vad fort de senast månaderna har gått. Det har varit en tung start på året när 2 av mina bästa vänner gick bort och man såg ingen ljusglimt någonstans. Jag var väldigt skeptisk till att resan till Thailand skulle göra mig gott, men det gjorde det mera än vad jag någonsin hade räknat med. 
Jag har fått träffat mina underbara vänner i Hua Hin och fått känna att jag fortfarande har social kompetens som jag nästan trodde jag helt hade mist, men den fanns där och gjorde att hela resan lyfte mig. 


Nyckeln till att jag mår bättre är att jag har så goda vänner som bryr sig om mig och det betyder mer än jobb och pengar, det är medicin för själen. Att jag miste min bästa vän för 2 månader sedan gör ju så klart fortfarande väldigt ont, och jag hör fortfarande hennes röst och skratt och jag är lite rädd för att jag skall mista det minnet men jag tror att hon alltid kommer att finnas kvar i mitt hjärta och vägleda mig i livet. 

Hon kommer alltid att vara den fjärilen som flyger härutanför varje vår runt köksfönstret, och jag känner frid över att hon har fått ro. 


Så nu ser vi framåt mot soligare och varmare tider, och gemenskap med släkt och vänner och lite grillning så klart.

Ta hand om er 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också