onsdag 14 maj 2014

Prästkragar på lila äng

Prästkrage tavlan till min vän är nu färdig!!
Hon önskade sig en lila tavla med grått i, men när jag gjorde gråa rutor så blev den inte så "glad" och somrig längre så det fick bli i lite olika lila nyanser. Den mörka rutan är mörk lila men den ser lite svart ut på bilden.

Nu skall denna fina tavla få bo i Karlskoga och jag hoppas hon blir glad över den. Vi skall åka och träffa dem i sommar så då tar jag med mig den dit.
Mönstret på dess underbara prästkragar hittar ni på Bautawitch

Jag virkade med Tilda garnet och virknål 3. Skulle ha virkat med virknål 3.5 så hade rutan blivit lite större men jag hade gjort så många rutor innan jag kom på det att det fick bli flera mindre rutor i stället. 




Nu blev jag så peppad av alla blommor att jag nog måste åka till Landgrens handelsträdgård och köpa lite blommor. Det är bara att det har regnat så mycket den senaste tiden,  att jag har dragit på det tills vädret blir mera stabilt och att det blir lite varmare att vara ute och pyssla i trädgården. 

Hoppas ni får en underbara dag alla läsare..

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Underbart vacker tavla! Så roligt att få se! Prästkragarna blir fina på vilken bakgrund man än väljer men det är något visst med lila! Hoppas han sätter den i sitt sovrum för den förmedlar lugn på något vis!

    Kram på dig

    Åsa "BautaWitch"

    http://BautaWitch.se

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också