onsdag 7 maj 2014

Teddy Bear blanket

Nu är Teddy Bear babyfilten färdig...jihuuu!! det var mycket jobb och massor av trådar att fästa för att få så fin baksida som möjligt. 
Denna filt skall en vän till mig som skall bli mormor få och jag hoppas dom blir nöjda? Det är ett jobb med alla rutor och alla delar som skall på plats och efter virkas och sy. Men annars är det väldigt lättvirkade rutor och resultatet blev över förväntan väldigt fint. 
Ögonen är gjorda av pärlor från ett halsband men annars kan man sy ögon i efterhand. 
Måttet är ca 65 x 80 cm
Virkade med Svarta Fårets Tilda garn och med virknål 3

Mönstret på nallarna hittar ni Här och på blommorna hittar ni Här

Min dotter Emma virkade denna kudde med nallar och med turkos kant runt.
 Pläden gör en riktigt glad med alla härliga färger..
 


 Här är två kuddar som jag lämnade till garnaffären Broderiet, den som är beige har band och knapp som en liten fluga som det lilla extra, men för att det skall vara barnvänligt så hoppade jag över det på pläden, det får räcka med att ögonen är gjorda av pärlor. 
För så barnvänlig pläd som möjligt så sy till ögonen, annars så får ni lägga undan pläden tills barnet har kommit ur " stoppa allt i munnen perioden" 
Nu är det dax för nästa pläd och andra projekt som jag har på gång. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Hej, jag blev superinspirerad av detta, så fina! Jag har snart fått ihop nallar till en kudde. Men jag som är nybörjare och aldrig gjort mormorsrutor heller innan, undrar över hur jag ska virka ihop rutorna snyggast? På dina bilder verkar det som att du lagt till någon rad runt om utöver originalmönstret?

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också