fredag 9 maj 2014

Himla söt ruta

Jag älskar att googla runt på olika virkbloggar och så hittade jag denna underbara sida med massor av fina och inspirerande virkningar. Så jag var bara tvungen att virka en ruta och den blev jättefin och det var inte alls svårt att göra. 
Så klart så hittar man ju det fina på utländska sidor och översättningen är inte den bästa på google translante men denna hade en bra steg för steg anvisning så det gick bra. 
Nu är den stora frågan...vad skall jag göra med detta...kudde, filt, grytlapp..hmmmm???? jag får nog kanske börja med en kudde tror jag.
Måttet på denna rutan blir 12 x 12 cm så den blir rätt stor
Virkat med Svarta Fårets Tilda och virknål 3

Mönstret på denna rutan hittar ni Här, men det är på nederländska tror jag så man får översätta. Men det är en väldigt bra steg för steg anvisning så man kan klura ut det på bilderna.
Fick en ledtråd i dag om att denna ruta finns på svenska på Garnstudio så kika in där. 

Ha en underbar fredag på er goa läsare
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också