lördag 14 juni 2014

Färgglad nallekudde


Nu har jag virkat nallekudde igen. Skall bli en present till en väns barnbarn, så jag tror hon kommer att bli glad över den. Har virkat blommor innan i mellan nallarna men denna gången fick det bli dessa runda ringar i stället, och det är perfekt om man har massa smårester av garn och få virkat upp dem än att de ligger i en korg. 

Virkade med Tilda garnet och använde denna gången virknål 3.5, jag brukar annars ha 3 men det var för att få de olika rutorna att bli lika stora. 
Mönstret på nallarna hittar ni Här och på de runda ringarna Här


Runt kudden har jag virkat en liten uddkant som är* 1 st, 3 lm, 1 st i första maskan, hoppa över 2 maskor och upprepa **
Bilderna nedan blev väldigt mörka för jag tog kort i fel rum, och sedan orkade jag inte göra om det..lat som man är :)



Rosetterna/flugan har jag gjort av vikt band och sytt i en liten knapp..det liksom piffar upp dom små nallarna och får dom att se festliga ut. 

 Nu skall jag göra några mössor i fräscha färger för att få ett avbrott från alla nallar :)
Ha en underbar virknings helg

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också