lördag 16 augusti 2014

Fyndat och pysslat


Sitter här med morgonkaffet och passar på att skriva lite i min blogg, som jag inte fått gjort så mycket denna sommaren. Det har varit så mycket att göra den senaste tiden att jag inte fått gjort något ordentligt på länge. Inte fått skrivit och lagt in bilder på bloggen, inte fått storstädat hemma, inte fått gjort nått vettigt alls mer än åkt hit och dit för att göra ärenden för att sedan stå vid spisen och laga mat och diska och tvätta......blalaa.

Var även med min dotter här om dagen då hon köpte en ny bil så den dagen gick åt att springa på banken och till bilåterförsäljaren, men jag har en mycket glad tjej nu som älskar sin nya bil..vem skulle inte vara det. :) 
Tog oxå en sväng till Strömstad och till blomsterlandet  och fick fyndat massor av band och pynt som jag kan ha när jag skall göra kransar i höst. Tänk att de tog 10 kr för en hel stor rulle med band, annars tog de 35 kr/ meter så jag gjorde ett storklipp.




 Pyntet tog de 2-3 kr per styck och även där bunkrade jag upp mig. Jag har ju helt fastnad för att ha massor av olika band hemma för jag dekorerar allt från mina köksblommor, blomgrupper, kransar och blockljus. Det behövs så lite för att göra stor skillnad i tex en lykta m blockljus då man kan ha i lite gröna växter och pryttlar som piffar upp hela lyktan. 



Ja! ungefär så har det varit så min virkningsnerv har fått sig en törn och vill inte ge min någon inspiration så det har varit mycket googlande för att få tillbaka inspirationen igen. Men nu har jag dock några projekt liggandes men då finns det tyvärr ingen större tid för att göra dem...det är ju typiskt.

I september har jag då fått 4 veckor semester och då skall det virkas kan jag lova, men även få tid till att städa ordentligt här hemma och även få upp lite nya gardiner och nya kuddar m.m.

Ha en fortsatt trevlig helg..så hörs vi snart igen 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också