lördag 25 april 2015

Virkad uddkant på kökshandduk

Var på Happy Price här om dagen och fann dessa jättefina kökshanddukar. De har ett så fint 70 tals tryck med äpple och päron. Sedan så var det så fint med äppel, päppel, pirum, parum så dessa fick hamna i min kundkorg. 


Väl hemma när jag lade ut dem så tyckt jag att det blev lite tråkigt med att det inte var en kant runt som ramade in detta fina tryck. 

Så jag började sy langettstygn runt på 3 sidor, sedan virkade jag 4 fm i varje langettstygn varvet runt. och sista varvet virkade jag *1 fm, hoppa över 2 fm, 5 st i nästa fm, hoppa över 2 fm* 

Sydde och virkade i Svarta Fårets Tilda garn och virknål 2.5




Väldigt enkelt, och väldigt effektfullt 




Man får en väldig lusta att virka kanter på allt här hemma..men jag så mycket annat som skall göras så vi får se vad nästa projekt blir.
Önskar er en trevlig helg 
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Och så kan du göra flera lika söta genom att måla med textilfärg på gamla lakan!! Jag har länge tänkt göra så men det har inte blivit av! Eller varför inte skaffa gammaldags lakansväv och göra utav. Jag köpte sådan väv i Borås för tio år sedan och de lakanen är de bästa jag har!
    Jättesött med den virkade kanten!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också