lördag 4 april 2015

Virkad uggla med " stödkrage"

Nu var min lilla uggla färdig! jag är nöjd med utförandet men inte med huvudet det kunde ha varit lite kortare och ögonen längre ner. 
Vet inte om jag direkt kommer att serie tillverka den, men nu har jag testat och skall försöka mig på andra figurer med samma underdel och se vad det blir. 



Denna ugglan virkade jag med inspiration av flera andra ugglor jag sett på nätet. 

Huvudet är från Fruppp men har ökat några maskor. 
Underkroppen är från http://svartahusets.blogspot.se/ men virkade bara upp till vingarna och minskade av tills den vart helt rund. Kragen är från Camillas livsstil så det är bara att sätta igång och virka. Virkat med Tilda garn och virknål 2,5. 






Nu blir det till att virka mera dockor och bläckfiskar

Ha en underbar Påsk
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



2 kommentarer:

  1. Ursöt! Man blir glad av att se den :)! Den kommer att inspirera många till att virka, och att köpa garn i din affär förstås.

    ~ Maria ~

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också