söndag 10 maj 2015

Bland blommor och blad

Idag har jag varit ute hela dagen och planterat blommor och det är som om startskottet har gått för den kommande sommarsäsongen. 
Det är blommor överallt och jag längtar till när de blir stora och fina och visar sin riktiga prakt.

  
I år har jag köpt en del tobaksblommor i rosa, och det för att hedra minnet av min älskade mormor som gick bort förra året. Hon hade alltid tobaksblommor, och de är så tåliga och blir väldigt stora så man får inte plantera tätt. 


En jättestor fjärilslavendel får i år pryda min bänk, brukar ha ett olivträd men i år får denna bo hos mig. 


Här är tobaksblomman igen, det är den högsta plantan...min mormor älskade den 


Och som vanligt varje år...11 år i rad får hängsurfina pryda min framsida...har aldrig misslyckats med dem, och i alla år har jag handlat hos Landgrens i Grebbestad och då får man bra kvalitet på blommorna och inte minst, att man har bra jord och jag använder U-jord. Det är ingen ide att köpa dyra plantor och billig jord. 



Min älskade bänk har sin vanliga plats utanför dörren...här har jag haft många kaffepauser och samtal med mina grannar. 



Önskar er en underbar vecka
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också