tisdag 30 juni 2015

Virkad Mandalas mobil - Crochet mandalas mobil


Nu har jag gått lös och virkat en mobil eller girlang av små mandalas. Man kan ha den bara som dekoration eller som mobil i barnvagnen. Blev så glad över mönstret och färgkombon att jag bara var tvungen att göra dessa. 

Virkade med Catania garnet och virknål 3.0
Inspirationen till dessa hittade jag Här och mönstret Här.

  Jag virkade bara till 6a+b enl mönstret och sedan när jag virkade ihop allt så gjorde jag 4 fm mellan varje stolppar och fyllde m vadd.


Ena änden fick en ögla att hänga i och den andra en liten blomma med tofs. 




Virkade mandalas enl mönstret ovan och de små bollar virkade jag på frihand och hade i mellan varje mandalas. Trädde även på små silvriga pärlor i mellan och den blev jag mycket nöjd med. 


Vill man ha den som barnvagnsmobil så får man nog utesluta små pärlor och kanske tofsen och göra en ögla eller en plastring i varje ände i stället.


Stolparna på sista varvet blev väldigt fina, kul att lära sig lite olika varianter. 



Detta är ett perfekt projekt om man har små snuttar av garn hemma. Det kommer att bli fler av dessa för restkorgen är full av garnsnuttar. 


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också