fredag 3 juli 2015

Sommar, sol och bra erbjudande

Sol, sol, sol och mycket värme...äntligen !
Nu har äntligen sol och värme kommit med besked! och det är så underbart att bara ha på sig en 
klänning och gå ut och in barfota, att sitta ute och fika och äta, och ta fram virkningen och bara sitta och njuta. 


Efter mycket övervägande ang hur min fortsatta prisättning på garn och leveranssätt så har jag beslutat att fortsätta att sälja Tilda och Tilda Limited Edition för 30 kr/ st och Tilda Bamboo 33kr/ st och så klart fraktfritt på allt.

Visst så vill jag ju att företaget skall gå runt, men så resonerade jag att :

1)  Jag behöver inte annonsera i lokal media för jag använder mig av sociala medier och nöjda kunder som sprider det för mig.

2) Jag har ingen lokalhyra för jag har mina varor i mitt gästrum,

3) Så på detta vis kan jag ge mina kunder ett lägre pris och fraktfritt för det uppgår inte till ovanstående kostnader om jag skulle ha en affär med alla dess kostnader. Visst skulle jag vilja att vinstmarginalen skulle vara större, men jag har hellre lägre pris och fler kunder än att höja och knappt få sålt något alls. 

Och jag behöver inte sitta ensam i en butik 6 dagar i veckan utan nu har jag den lyxiga förmånen att jobba hemma och lägga upp dagen som jag vill.  . 



Så på måndag eller tisdag kommer jag att få in KnitPro Waves virknålar i set och styckvis. Det är fantastiska sköna virknålar som gör att man  kan virka non-stop utan att man får ont i fingrarna och är väldigt greppvänliga. Jag kommer att meddela er mera när de har inkommit och blivit inlagda i webbshopen www.camillaslivsstil.se
Önskar er alla en riktigt underbar dag i detta härliga väder som vi nu har fått

kram Camilla 


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också