tisdag 19 maj 2015

Virkad prinsessa - crochet princess

Nu har en prinsessa kommit till världen..denna söta sessa har jag virkat till en vän som skall ge bort den i studentpresent, så jag har packat in den i cellofan och hängt gul/blått band på. 
Roligt att hon ville ge en personlig present som ingen annan har. 

Vill ni virka denna så hittar ni mönstret Här, och jag säljer även Svarta Fårets garn Tilda och det kan ni beställa på www.camillaslivsstil, eller skicka ett meddelande så ordnar jag så klart detta. 
Passa på nu när jag har nyöppningserbjudande på garnet 30 kr/ st och fraktfritt Maj månad ut. 


 Färgkoderna och mera info om prinsessan hittar ni längst ner i inlägget. 


Att en så snabbvirkad prinsessa kan bli så fin...det liksom gör att jag bara vill göra fler och fler.
Att 1 nystan räcker till 2 kroppar, blir det ju ännu mera roligare och ekonomistiskt så klart :) 



Virka i det grå garnet och så har du en prins. 





1 nystan Tilda räcker till 2 underdelar, sedan så behövs lite vitt till huvud och krage. 
Silvergarnet är Candy ( 10 kr) och räcker länge. Kronan är virkad i ljusgrå Tilda tillsammans med Candygarnet. Virknål 2.5 el 3.0

Rosa    fg 541
Grå    fg 12
Vitt    fg 04
Candy fg 99
Lite svart till ögon
Lite rött till mun 
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också