torsdag 29 oktober 2015

Allhelgonahelg i antågande

Allhelgona tider är här och jag har fullt upp! 

Varje år vill jag göra i ordning vid entrén och få det extra mysigt med dekorationer och ljus. Det är mörka tider nu och varför vänta till advent. 
Så jag och min dotter Emma var i skogen och plockade mossa och gjorde dessa mossa koner. Gjorde stomme av hönsnät och klätt med mossa och satt i en ljusslinga. Idag blir det att göra några till och ha på min andra altan...Ljus runt hela mitt hus :) 


Man kan ju även göra stora runda dekorationer och ha ljusslingor i, det är bara fantasin som sätter gränser. 


Gjort 6 st gravdekorationer till mig själv och som jag fått i beställning. Är ingen expert på detta men det är väldigt enkelt och så mycket billigare att göra själv. Själv sparar jag 600 kronor att göra dem själv och de blir mera personliga. 


Dom röda pinnarna kommer från en buske och allt annat hade jag hemma så det blev bara kostnad för 2 oasis = 20 kr som räcker till 4 stommar. 
Av en sönder klippt ljusmanshett fick jag pärlorna på ståltråd som jag virade runt de röda pinnarna. Taklök, ljung och lite annat kommer från mina blommor här ute. Så man tager vad man haver. 


Så denna dagen lär vara uppbokad med massor av arbete, och jag hoppas det finns tid över för lite virkning. Har inte tagit i virknålen på flera dagar, men ikväll skall jag nog få en stund över. 

Önskar er alla en fin dag och allhelgonahelg 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också