söndag 1 november 2015

Virkade sköldpaddor


Förberedelser inför julmarknaden i Fjällbacka den 28 november och den 29 november på Gårdbutikens julmarknad i Skee pågår för fullt. 
Har massor av beställningar och utöver detta skall jag virka upp lite allt möjligt för att sälja på marknaderna. Men det får bli lite av varje och så skall jag sälja garn, te och kola från Klara & Co och kort m.m från Kort & Konst. 
Nu är iallafall 7 st sköldpaddor färdiga och de blev väldigt fina men jag tycker inte det är kul att massproducera det blir liksom ingen utmaning. 


Mönstret till dessa raringarna hittar ni Här. Mönstret är på danska men det är nästan som svenska så det är lätt att förstå. 
Har virkat med Catania garnet till sköldarna och Tilda till övriga kroppen och med virknål nr 3
Måttet blir ca 24 cm från (tå till huvud) och skölden är ca 15 cm i diameter. 
 

Det är en väldigt fin gåva att ge till ett litet barn eller varför inte brodera på skölden och ge bort i doppresent...en väldigt personlig och fin present. 








 

Nu skall jag virka 2 mössor för att sedan ge mig på 2 st Tilda dockor som skulle varit färdiga "igår"..så det är lite tidspress just nu. Men vill ni ha hjälp eller har andra frågor så är det bara att höra av er så svarar jag samma dag. 

Önskar er en fin start på november månad och tänd mycket ljus både ute och inne så känns det lättare och mysigare under denna mörka månad. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också