måndag 14 december 2015

Tankar kring julen

Nu har 3:e advent och lucia gått förbi och nu är vi snart framme till årets höjdpunkt.
Julen syns överallt men julkänslan i kroppen har inte infunnit sig, men det brukar det göra till slut när man står och rullar köttbullar och kokar skinkan. 


  Fick ta mig lite tid igår och började skriva lite julkort. Varje år tänker jag "varför skriver jag inte ner till vilka jag skall skicka till" och nu sitter jag här igen...Kommer garanterat att glömma någon men kanske i år kan jag lägga lite energi och skriva ner namnen..hoppas jag får en bok som jag kan skriva ner julkorts adresser


Julkorten  har jag köpt i London och Edinburgh. De har så mycket fina kort och med vackra motiv. När vi varit på resorna i London och Skottland så har vi varit där på hösten och då passar jag på och köpa. 
Motiven ger en, en riktig julkänsla och man nästan känner hur snön dalar ner en klar vinterdag och det är helt tyst och man hör bara sina egna steg knarrande i snön...Ja sån känsla får jag av att titta på korten. 
2014 var ett sorgens år för mig och nu när jag sitter och skriver lite kort så skickar jag till vänner och bekanta som stöttat mig, vänner till mina nära som gått bort och hört av sig även att vi aldrig har pratats vid innan. 
Så jag gick in i 2015 att det skulle bli ett bra år, och det blev det. Kände att nu var det min tid i livet att få känna lycka, tacksamhet och det har blivit så. Det stora steget var att jag slutade jobba, och startade mitt egna företag. Att få jobba utefter hur min kropp och själ mår och känna glädje det är det bästa som hänt mig 
   
Dessa pastelliga julkort är väldigt fina och annorlunda, och skickar dessa till mina yngre vänner och barn. Bryta lite trender med rött och med tomte motiv, att även ett rosa julkort känns lyxigt och de känner att man lagt lite tanke och känsla bakom varje kort 


 Under 2016 blir det nog en tur till London eller Edinburgh igen. Att få shoppa och promenera runt  och se på sevärdheter och förhoppningsvis köpa några julkort.


MEN! det är inte bara julkort som inhandlas, det är också julkulor och andra juldekorationer. Liberty i London är ett paradis att shoppa julsaker. Högst upp i denna lyxiga butik har den en hel våning med julsaker och man kan gå där i flera dagar...underbart. Vi brukar ha med en tom resväska som vi sedan fyller med bara juldekorationer. 


Sedan så är det M&S som jag köpt de blommiga kulorna med text..söta och lite annorlunda. Men mina lyxigaste är de mörklila längst ner. De är jätte stora och väldigt sköra men oj så fantastiskt fina och glittrar så vacker. 


Så min julgran är dekorerad med en massa minnen från resor som vi gjort och och man tänker på platserna och önskar att man snart kan få åka igen. 

Jag önskar er en underbar jul och att ni sitter en stund varje dag och njuter av stunden..för julen försvinner så fort förbi att man får ta vara på den. 


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också