fredag 4 december 2015

Virka sista minuten julklappar

Godmorron! eller skall man säga godkväll?
 för oj vad mörkt och trist det är ute. Stormen Helga har kommit in och det sliter och drar i knutarna. Alla dekorationer man gjort i ordning ute har vi fått räddat och tagit in i hallen.

Jag önskar mig faktiskt hellre lite snö och frost så man verkligen kan få den rätta julkänslan och det blir ljusare ute. Men det blir att tända mycket ljus och sitta inne och mysa med härlig julmusik och skapa julkänslan själv. 
Jag skall iallafall fortsätta och virka på min beställning på en Tilda docka och färdigställa den. 

MEN! Tänkte ge er några ideér på snabba och lätta saker man kan virka till julklappar och som jag lovar kommer att vara uppskattade. 

Virkade disktrasor som är väldigt populära att virka själv och ge bort. Dessa är virkade i Tilda Bamboo 50% bomull & 50% bambu. Det har goda egenskaper som bra uppsugningsförmåga, antibakteriella egenskaper och torkar snabbt.

 2 nystan räcker till 3 st disktrasor och virknål nr 3, Tilda bamboo hittar ni Här och mönstret Här med tillhörande banderoll att skriva ut.


Varför inte virka ett hjärta och dekorera med lite band och pärlor 
Dessa kan du virka i Tilda garnet och virknål nr 3, eller Catania garnet och virknål nr 3,5.
Jag fick ut 3 st hjärtan  på ett nystan. 
Mönstret hittar ni Här


En lite fin kanin till en liten kille eller tjej gör du snabb och enkelt och är väldigt charmig. Kan variera garn och mönster som man vill, bra om man har restgarn. Jag har virkat med Tilda garnet och virknål nr 3. 
Mönstret hittar ni Här


Denna lilla prinsen eller prinsessan är ju himla söt, och är lätt att göra. Virkat med Tilda garnet  och så har jag virkat med Candy garn och Tilda på kronan. Om man vill så kan man brodera datum och namn på magen, så blir det extra personlig julklapp. Mönstret hittar ni Här


Virka en portmonnä vet jag blir uppskattad av både ung och gammal. Den är enkel och snabb att göra och du kan sedan även sy lite tyg i för att fodra, men det behövs inte för det är ett mönster som är tätt.

 Du behöver bara 1 nystan Tilda eller Catania till en portmonnä och virknål nr 3 och ett knäppe. Köper du garn och knäppe i min webbshop så kostar det 69 kronor och fraktfritt. 



 Sist men inte minst så vem gillar inte denna underbara sköldpaddan. Go och mjuk och älskad av alla barnen. Virkad i Tilda garnet och virknål nr 3 mönstret hittar ni Här



Så skynda och beställ så hinner ni börja virka och färdigställa era personliga och underbara julklappar. Garn och virknålar hittar ni hos www.camillaslivsstil.se och allt är fraktfritt..

Önskar er en underbar adventhelg med mycket mys


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också