lördag 1 oktober 2016

Hejdå september - Hej oktober

Varje år vid sommarens slut längtar jag till höstens lugn med mysiga kvällar. Men i år så startade den med en himla stress och ingen ro till mysiga kvällar, utan har jobbat hårt från morgon till kväll.

Det är nog min dåliga planering som gjort att jag hamnat där. Inte för att det har varit mycket med virkning och beställningar av garn, utan för att jag gick in med massa idéer om att sy babynest och lite mössor för omväxlings skull. 

 



Fick en massa beställningar på en gång, och det var ju kul. Men de flesta skulle göras inom några veckor och där emellan åkte vi till Skottland den 24 - 27 sep. Jag han med att sy 5 stycken innan resan till Skottland och när vi kom hem i tisdags så var det bara att sätta igång. Så nu har jag sytt 5 st babynest på 3 dagar och e helt slut, men väldigt fina blev de 

Så vad har jag lärt mig av detta?? jo!! att planera bättre och ha längre leveranstid på beställningarna. Men kommer jag att göra det??? nej!! tror inte det, för jag vill leverera och hjälpa kunderna så fort som möjligt. Så, så var det med det :) Nog om detta. 


Som sagt så var vi i Skottland, Edinburgh 24-27 sep med min man, dotter och hennes sambo. För mig och min man så var det 5 gången vi var där, men första gången för min dotters sambo så det var roligt att få visa honom denna fantastiska stad. Vi har shoppat, gått promenader, och männen har varit på whiskyprovningar så vi fick gjort allt möjligt under dessa 3 dagar. 


Vi var även och köpte oss riktigt fina och mjuka skotsk tillverkade halsdukar av ull från 6 månaders lamm. Dessa kommer att användas och min man köpte till ock med till sig själv...se där se där...:) 



Men när jag åker till Skottland och London på höstarna så köper jag mest julkulor, julkort och dekorationer. De har så fantastiskt fina juldekorationer och så klart kostar det skjortan men det struntar jag i när jag är där:) 

Kulorna kostar ca 70 kr/ st men vår julgran innehåller bara kulor från våra resor och det är så roligt varje år när man hänger upp dem och ser tillbaka på minnen från dessa resorna. 


Den 24 november åker jag och min dotter Linnea till London i några dagar för att shoppa mera juldekorationer och lite inredning hade vi tänkt. Sedan så klart se London i sin vackra julprakt och fantastiska skyltfönster. Så nu har jag mer spännande att se framemot innan jul. 

Idag lördag har min dotter Linnea flyttat till sin pojkväns hus i Fjällbacka så det har varit fullt upp med det för de övriga i familjen men jag har varit hemma och jobbat för att komma ikapp. Sedan så bodde hon i en 1:a så det var inte så stort bohag att flytta. 

Nu blir det soffläge resten av kvällen för jag e lite små krasslig så jag behöver ligga och vila lite och ladda energi och googla lite på virkning så jag får lite inspiration inför höstens och vinterns projekt. 

Önskar er alla en fortsatt fin helg. 

Kram Camilla 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Så härligt att komma bort en stund, vilka härliga Jul kulor så fina, du skulle ha haft med några och sälja, jag hade gärna köpt.
    Önskar dig en härlig dag
    Ingvor

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också