lördag 15 april 2017

Crochet Sunburst square - virkad Sunburst ruta

Nu är vi i mitten av april och tiden har gått så fort denna våren...vår och vår ??? vet inte vad jag skall kalla det? men datumet säger att det är det :) 
Snart skall vi iväg på en liten resa till Danmark och det skall bli väldigt skönt att komma bort lite. Det blir till Skallerup på väst sidan av Nordjylland och vi har varit där många gånger, och älskar det stället. Så jag hoppas vi får fint väder så vi kan vara ut så mycket som möjligt och njuta av miljön. 

Här hemma har jag fullt upp med företaget och det går fantastiskt bra och jag är så glad över att så många handlar hos mig, och är så tacksam över alla meddelande och kommentarer över att kunderna är nöjd med servicen och varorna. 


Har suttit och virkat många Sunburstrutor till en cardigan till barn, men det blev inte som jag ville så jag gjorde om allt så det fick bli till en pläd istället.
 Förra året virkade jag en kudde i den rutan och den är sååå fin så nu har jag även en större babyfilt också som matchar :) Perfekta rutan till restgarnsprojekt och jag tror man kan blanda hur som helst för det blir så fint i alla färgställningar :) 





Rutorna är virkade i både Catania och Catona och virknål nr 3

Det finns 2 olika mönster på Sunburst rutan! den ena med stolpar helt i mitten och den 2:a är med 2 varv med fastmaskor,
Så mönster nr 1, med fastmaskor hittar ni Här
och nr 2 med stolpar i mitten hittar ni Här

Båda mönstren är på engelska men lätta att följa med translate och bilderna, annars så har www.bautawitch.se också ett mönster som är liknande och på svenska.

Bården runt om hittar ni Här

Önskar er alla en GLAD PÅSK  och att ni får en underbara virkvår 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också