fredag 4 augusti 2017

Virkad Solrospläd/kudde - Mönster

Nu har vi kommit till Augusti...vart tog sommaren vägen...???
Jaja..spelar ingen roll hur mycket vi klagar vi kan inte styra över det ändå.

Jag har nu faktiskt fått fram virknålen igen och virkat lite. Det har varit så mycket i sommar att jag inte har hunnit att virka något, men nu så har det lugnat sig lite och fått mera tid. 

Mönster på denna Sunburstruta, pompom kant, garn och färgnr hittar ni längst ner i inlägget. 


SÅ!! efter att googlat lite så fick jag se en pläd som någon hade börjat på och den var virkad som solrosrutor. Rutorna är dom vanliga Sunburstrutan men då med solrosfärger istället. 


Tänkte att en babypläd kan man ju alltid göra, och ha liggandes och visa upp..men! så fick min svärmor sett mitt påbörjade arbete och ville absolut beställa en kudde. 
Hon älskar solrosor och har det på gardiner och nu skall dom få en ny soffa och hon ville då ha en solroskudde


Själv satt jag och funderade!! ork ork och virka massa nya solrosor, så jag tog och sydde på ett bakstycke på solrospläden 🌻🌻 och i med en kudde och så fick hon den utav mig. Vill jag visa upp den till någon så bor dom 50 meter från mig så jag kan bara gå och hämta i så fall eller så kan man se bilderna på datorn också :) 


Men visst är solrosen fantastiskt fin 🌻




Vilket fall som helst så passar solrosmönstret till både babypläd och kudde 

Mönstret hittar ni : Här och Pompomkanten Här

Jag har virkat med Catona från Scheepjes, till 30 rutor gick det åt så här mycket: 
2 st - Vit 106, 1 st - Brun 162, 1 st orange 411, 2 st - Gul 208 

Virknål nr 3

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också