onsdag 6 juni 2018

Mochila Bags Sverige - Virkning

Då var det Sveriges Nationaldag ! hurra hurra för Sverige :)

Ja vi har då inte en nationaldag som i Norge med pompa och ståt, men det får duga att det är en röd dag och man samlas på olika ställen för att fira detta. Jag kommer dock sitta här hemma i solstolen och virka och tjata lite med grannarna. 

Jag har blivit beroende av Mochila Bag virkning och startade upp en 
FB Grupp Mochila Bag Sverige - virkning. 
Ni hittar den HÄR

Det är en speciell virknings teknik och hålla koll på alla trådar, men efter några gånger så börjar det att funka, men så klart det är lite trassligt men mönstret på väskan jag gör blir nog ok, men det är den första och det blir fel, men gör klart den så jag får in tekniken ordentligt så den andra blir finast. :) 

Hela Pinterest är full av fantastiska mönster och man kan även använda sig av kors stygns mönster för det har jag gjort och det har funkat fint, så då är sökområdet på mönster oändliga. 

När man virkar dessa fantastiska väskor så är Catona det garnet jag rekommenderar för det blir fast och bra och faller inte ihop. Använder även virknål nr 2,5.

Men välkommen in i gruppen och läs under filer massa info hur man virkar och det finns flera filmer på Youtube hur du går till väga. 

Så häng på du med :) 

Önskar er en härlig virkdag 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också