söndag 7 augusti 2011

Bakning roligt.....ekonomi skulle kunna vara roligare....



Nu är jag ledig i två dagar, och Linnea är i Uddevalla och Emma skall jobba långa dagar och Benny börjar jobbet i morron.
SÅ!! Direkt i morron blir det att ringa Uddevalla Energi för Linnea och sedan adressändring. Men efter det blir det änteligen bakat igen. Har hela sommaren avstått i från det för man vill ju vara ute så mycket som möjligt och att det blir så varmt. Men nu skall jag baka massa bröd, kärleksmums, paj och kanske några kakor typ hallongrottor.



Har nu bestämt mig att börja SNÅLA som bara h....ete och få komma igång med min mega sparning av pengar. Min plan är att varje år spara 100000kr..och det är inte omöjligt så nu skall jag gå i botten med alla utgifter. Så ca 8000kr per månad skall inte vara problem. Bara att baka bröd spar jag 8000kr per år, det är mycket pengar, så det finns vägar att gå för att spara pengar.
Jag är nu väldigt nöjd över allt jag lärt tjejerna över vad allt kostar och att det är svårt att spara en buffert, men inte omöjligt om man lägger manken till.
Nej...för nu gäller det att ladda upp frysen i morron och jag skall dricka kaffe, baka och ha bra musik.
På tisdag blir det nog att Emma och jag åker in till Uddevalla och hälsar på Linnea.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också