tisdag 25 oktober 2011

Operation av Lipom

Idag var jag och opererade bort min "fettknöl, Lipom" i nacken/axel. Men när min läkare kom in så ville hon inte operera för sist hon gjorde ett sådant ingrepp så fick hon kalla in kirurgen. Så jag insisterade på att den skulle bort och att hon fick kalla in läkaren som rekommenderade detta som ett ingrepp man kunde göra på VC. Så det slutade med att båda var med plus två sjuksköterskor.
Bedövning med sju stick var helt ok och jag hade ingen känsel som helst. Allt gick bra i 40min då började de undra vad det var jag hade, och de trodde de kunde vara ett lipom MEN det satt något annat på den som var gråaktig. Det slutade med efter en timme att de fick bara ta det som stack ut och lämnade kvar en hel del och skickade på provtagning för "massan" var gråaktig. Fick meddelande om att detta svar kommer fort och att kirurgen i Uddevalla får ta hand om resten för det satt för långt ner i muskel i nacken att bedövningen inte tog så långt ner. Jag började då få ont av ingreppet och de avslutade med sju stygn och några tejp. Så nu får jag avvakta i en vecka och sedan skall de visst ta upp ärret igen och en del av min tattuering kommer att gå åt skogen men det är ju en bagatell i sammanhanget. Men det är ju klart att man tänker ju om det är något elakartat. För på fettknölen satt ytterligare fyra mindre knölar som tryckte på fettknölen så den stack så mycket ut på nacken. Men man skall inte skriva fan på väggen...Så håll tummarna för mig att det är godartat....tjabaaaaaaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också