tisdag 24 juli 2012

Tapetsering

På Torsdag blir det att åka till Flügger i Strömstad för att köpa tapeter till Linneas och vårt vardagsrum. Eftersom vi är medlemmar i HSB så får vi 25% rabatt på hela flüggers egna sortiment Fiona. Tapeter är dyrt så det är nice att få lite rabatt så klart.

Linnea har en brun fondvägg som hon vill ha bort så det tänkte jag att jag kunde göra nu när jag slutar mitt jobb till veckan. Hon valde själv fondväggen för ett par år sedan men dissar den totalt nu. Och eftersom Linnea inte vet när hon flyttar hemifrån så får vi enas om en tapet som hon kan leva med och som jag kan ha efter att hon flyttat så klart.

I vardagsrummet så har vi planerat länge för tapetsering så vi skall hitta något vitt dit med något vitt mönster i som vi kan ha lika länge som den vi haft nu = 8 år.

Så nu blir det att greja lite i lägenhet eftersom det inte blir något hus. Och så blir det ny parkett till vardagsrummet också när vi ändå skall ha ut möblerna så är det lika bra att byta det med.

tjabazzzz häls camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också