måndag 24 december 2012

God Jul

God Jul på er alla!!!

Nu är den stora dagen här och snö har vi i mängder, så själva julstämningen är på topp
Sedan är det ju så att julen blir ju inte mera än vad man gör den till, allt hänger ju på var och en att få stämning det är ju inget magiskt som händer i universum som trollar fram denna magiska julen som alla önskar sig

Sedan så är det ju också en jobbig helg för många barn i landet som far illa pga alkohol och annat missbruk och inte förglömma att vi har människor som sitter på BRIS och försöker hjälpa dessa i denna stunden som för många barn önskar att julen inte skall komma med vetskapen om vad som kommer att hända.
När det gäller de äldre på äldrevården finns det många ensamma människor. Något jag tänkt på är min mormor som bor på Jägaren i Strömstad. Förra året fick de jultallrik men de hade inte råd med julskinka. Så i år igen så blir det inte julskinka igen och jag tycker det är så skamligt att det inte finns ord för det.

 De hade bara behövt köpt 2 kg färdig kokt skinka så alla hade fått en liten bit. Så nästa år blir det mitt uppdrag och köpa en julskinka och bjuda på för det känns väldigt förnedrande att våra äldre inte skall få en skiva julskinka när de dock annars kan bjuda på annan julmat.




Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också