tisdag 16 april 2013

Ingen större förändring på sovrummet ändå...


Mitt projekt att byta stil i sovrummet gick inte så bra kan jag säga. 
Ville ha textiler som gick i grått,vitt, svart och orange och jag var på IKEA och köpte lite i helgen. 

Men när jag nu skall förverkliga detta så blev den orangea alldeles för orange nästan åt vägverket och det blev för mycket för mig och jag blev bara stressad av färgen. Nu var det bara tre kuddar i helt orange och två svarta med lite grafiskt tryck på men det känns i hjärtat att det inte blev bra.


 Så nu har jag skrotat den iden och tagit dessa kuddar in i gästrummet och där känns det inte alls så jobbigt som i vårt sovrum.
Jag gillar den dova rosa/lila färgerna jag hade innan och skall fortsätta med detta, men skall byta ut kuddarna med broderi på och använda de enfärgade grå och vita som jag köpte på IKEA. 


Jag skall däremot köpa nya tavlor och ha över sängen som jag har i vardagsrummet och så köpt enfärgade enkla gardiner och rensat på byrån så det blir stilrenare. Har även bytt ram på vår bröllopstavla så det skall nog bli bra när allt är färdigt.

 Jag har en förmåga att bli stressad över att inte ha ordning utan släpper inte arbetet förrän jag är nöjd. Igår höll jag på i 3 timmar med att bara försöka arrangera kuddarna i sängen så det är viktigt för mig att ha snyggt i rummet varje dag och att jag skall känna mig lugn och avslappnad varje gång jag går in där. 

Jaja man kan inte lyckas varje gång, man lär så länge man lever. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också