torsdag 25 juli 2013

Ny garnbeställning från Ra-trikå

Fick ett litet infall i går kväll och beställde lite garn från www.ratrika.se. De har verkligen bra priser på de vanligaste garnen och man tjänar mycket pengar per nystan än i vanlig handel.


Tilda garnet tar de 26kr men i butik kostar det 33 kr/st
Jubileumgarnet 12 kr/st kontra 21 kr
Freja 13 kr/ st kontra 21 kr

Så klart skall ju butikerna tjäna på sina varor men för en annan så vill jag spara på varje krona så klart. Brukar gå i butiken och kolla in olika garner och färgskalor och sedan beställer jag på ratrika

Så det fick bli lite av varje för jag virkar mössor, vantar och halsdukar och då behövs inte så mycket av varje färg. Färgskalan i mina gömmor här hemma går mycket i pastell så jag köpte lite mera höstfärger i den dova skalan.

Så nu skall jag virka för glatta livet för att få minskat alla sommargarner så det blir några snuttefiltar och necessärer. 

Ha en bra dag på er alla..


Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också