tisdag 20 augusti 2013

Virkade snäckskalsmönstrade vantar

jaha! då har man börjat med virkning av vinterns vantar. Började lite lätt med vantar till mig själv, sedan får vi se om övriga familjen önskar sig något. Vantarna från förra året börjar bli lite solkiga så det behövs en uppdatering i vantkorgen.

 Jag älskar virkade vantar för de är tjocka och sköna och håller formen så några andra vantar vill jag inte ha.
Mönstret till dessa hittar ni Här men det är ett bedrövligt mönster, jag bara skrev som jag tänkte så det är inget jag är stolt över men det finns där i allafall.




Har virkat med ett jeansblå Freja och virknål 4
Har dekorerat med lite pärlor runt handleden för att förstärka mönstret men man skulle kunna ha annat men det fick räcka för mig. 

Kram på er alla...

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Det var jätte snygga vantar!!! jag har använt mig av din döskallesjalturtorial den var jätte bra!

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också