onsdag 19 mars 2014

Virkad snäckskalsmössa = Shell stitch beanie

Har känt mig väldigt glad och lätt i sinnet sedan jag kom hem från resan. Visst har jag ont i fötterna och det är väldigt jobbigt men själva "jag" och mitt "hjärta" har varit gladare än på väldigt länge.

 Mycket beror på att vi har en mycket god vän som också bor på Mango Spa men bor i andra ändan av Sverige. Och vi har helt klickat med varandra och har så himla kul ihop när vi väl träffas och det har tyvärr bara blivit några timmar varje år för vi åker när de kommer till Thailand.

MEN..i och med detta glada sinnet fick jag lust att virka en vårlig barnmössa och det till min väns barnbarn..och jag blev väldigt nöjd själv så nu skall jag virka flera och ha på lager och kunna ge bort i present.
Mönstret är på engelska och det hittar ni Här och 
mönstret på blomman hittar ni Här

Det är ett himla enkelt mönster och det tar bara några timmar så är den färdig. 
Garn går det inte heller så mycket åt så, så man tager vad man haver
Men jag virkade med nål 4.0. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också