tisdag 6 maj 2014

Underbara färgglada kuddfodral

Blev helt tagen av dessa underbara virkade rutor. Skall börja på en gång och virka ett kuddfodral men den skulle göra sig helt underbar som babypläd också. 

Vill bara virka i denna färgpalett för den gör mig glad och det känns underbart somrigt. Så, så fort jag är färdig med babypläden med nallar som jag virkar nu skall jag virka dessa fina rutor. 
Mönstret hittar ni Här
 Var även inom Panduro igår och köpte lite tyg till att sy kuddfodral för att sedan virka underbara uddkanter på. Inspiration fick jag på Bautawitch. och skall även försöka att snygga till mina andra kuddfodral med lite fina kanter på. Så även ett gammalt kuddfodral kan väckas till liv genom denna lilla virkade kant. 
Jag skall försöka att kika runt för att hitta billigare tyg än på Panduro, för jag skulle vilja ha en uppsjö av massa olika tyger som jag skulle sy kuddfodral av så det får bli ett litet projekt att ta tag i. 

Denna regniga dag kommer att innehålla att virka hela dagen, och då slutföra ett projekt och starta ett annat. 
Skall även inom garnaffären Broderiet för att köpa en virknål och köpa lite garn till en pläd jag har på beställning. Så det är många järn i elden nu men det är himla roligt. 
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också