onsdag 18 september 2013

Onsdag morgon med en kopp kaffe

Godmorgon!

Vaknar av att det INTE regnar idag och det ser ljust och härligt ut ute. Sitter här med min mugg kaffe framför tv:en och har ringt tandläkaren nu på morgonen. Benny min man som jobbar i Norge har fått tandvärk och då i en tand som blivit utdömd och måste nu rotfyllas.

 Så det är inte så enkelt att få tider hos tandläkare att passa med hans jobb men nu är det akut så han får väl ta färjan från Sandefjord - Strömstad så hämtar jag honom där för att efter tandläkaren köra tillbaka med honom.

 Men tandläkaren skulle jobba för att få en tid på fredag så vi inte behöver göra det så omständligt och jag hoppas på ett sådant samtal senare idag. 

Annars idag blir det att åka till min dotter Linnea i Uddevalla och hälsa på henne och Emma skall vara med. Skall ta en tur inom Rusta och köpa lite garn.

Som sagt här om dagen hade jag ett inlägg på FB där jag frågade vilka som ville ha virkade mössor till sina barn gratis. Och så klart fick jag napp direkt, men jag begränsade mig till 6 st först så får vi se om det blir fler gånger. Men igår fick jag gjort min första ugglemössa och det till en liten kille som är född för 2 veckor sedan, men mössan blev lite för stor men då har den nått att växa i. Så det blev att dra igång med nästa. 

Nu när jag är sjukskriven och arbetslös så är det roligt att få handarbeta, och jag har ingen lust att virka och lägga ut för försäljning för det är ett meck att lägga ut och sedan hålla ordning på vilka som lagt bud på vad, och skicka iväg. 

Man får tyvärr så lite för mössorna på nätet att jag anser inte att det är värt besväret utan då kan heller mina vänners ungar få dem. Så klart kostar ju garnet men jag är en snålis och köper billigt garn och på rea så klart så mössorna kostar ca 10 kr /st i material och det bjuder jag på. 

Nej nu måste jag äta frukost och göra mig i ordning för vi skall åka vid 10 tiden

Ha nu en underbar onsdag






Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte vara utan mina stick och virkningar heller, det är rogivande :)

    Kram Razzy

    SvaraRadera
  2. Är så grymt tacksam över mössan,den är så jädrans fin!!
    Så tack igen!!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också